Tuesday 16 February 2016

Write Your Own Story

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Saya sudah lama tidak menulis kerana bagi saya, tidak ada input baru yang berbeza dengan input yang telah dibincangkan sebelum ini. Cuma kali ini saya tertarikh dengan post rakan fb saya:

     "The book that will most change your life is the book you write."

Terus saya comment,"I am writing mine." Ya adik kakok, abang-abang, saing-saing semua. Kita la yang menentukan perjalanan dan destinasi akhir kita. Jika ia sebuah skrip drama, kita la penulis skripnya.

Kita yang tentukan sama ada ia sebuah kisah yang lesu atau penuh debaran dan cabaran. Saya memilih untuk menulis sebuah buku yang membuat saya rasa bangga kerana berusaha mencapai impian saya.

Saya tidak suka menulis berulang kali babak yang sama dalam buku saya. Sama juga saya tidak gemar untuk menulis berulang kali perkara yang sama tentang loan ASB. Saya berada dalam chapter lain sekarang. Fokus saya adalah pada babak yang baharu untuk ditulis.

Pesan saya, jadilah pelabur berhemah. Sentiasa melangkah ke hadapan dengan lebih yakin. Loan ASB is a great wealth creation tool indeed. Sekarang saya sedang explore mortgage loan yang seterusnya... Home Loan. These 2 mortgage loans... Loan ASB & Home Loan sememangnya tool wealth creation yang sangat interesting dan menguntungkan. Side income bukan lagi kecil-kecilan bagi yang serius dan komited.

Best wishes from me, Ahmad Khairani Hashim... your investment friend.

2 comments:

  1. assalammualaikum...blh sy tau max untuk satu acc asb brape ribu?? then atas seorang tu bkn blh bkk satu buku je ke?? ape mksud tuan proxy tu? proxy tu means buat pinjaman bank laen or bkk buku laen?? still x faham teknik 8... teknik 11 dh faham..try cri dlm blog tuan jumpa teknik 11 je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, bro join kitorg dlm group fb Himpunan Teknik2 Loan ASB. Byk tips n soal jawab di sana.

      Otai n moderator yg cekap pon ramai.

      Delete