Thursday 14 June 2012

Apa Topik Seterusnya

Saya pulak dalam dilema sekarang,


Bilangan pembaca meningkat ke 308 berbanding 207 semalam. 
Total view sudah 1000+.


Tak tahu topik apa nk dipilih berdasarkan persoalan-persoalan yang diutarakan pembaca. Yang pasti, kumpulan sasar blog ini pada asalnya adalah untuk mereka yang belum tau atau belum jelas tentang Loan ASB. Pastinya ada antaranya langsung tidak tau asas-asas kewangan. Kerana itu, telah diberi penerangan istilah asas dalam Loan ASB dalam post terdahulu.

Owh! Sebelum terlupa, untuk makluman pembaca, saya bukan ejen bank, PNB. Apatah lagi berniat nak ambil komisen dari loan ASB tuan puan. Bukan juga seorang yang berkelulusan dalam bidang ekonomi, akaun atau pengurusan kewangan. Semua penulisan adalah berdasarkan pemahaman dan pendapat peribadi.

Sebagai disclaimer, saya tidak bertanggung jawab atas sebarang implikasi tindakan tuan-puan hasil pembacaan blog saya. Ingat, anda perlu memahami tiap implikasi tindakan anda. Kerana itulah, anda perlu memahami selok belok  pelaburan bagi memastikan anda melabur dengan ilmu di dada.

Apa topik nak diberi fokus selepas ni? Itu dilema sekarang, cos topik post yang saya tulis, bukan mengikut kehendak saya, tetapi apa topik yang rakan-rakan di forum Himpunan Teknik Loan ASB bincangkan. Tidak dilupa, soalan-soalan rakan-rakan Facebook, geng bola dan rakan sepejabat. Ini antara topik yang telah disenarai pendek:

  a. straight line vs reducing balance method 
  b. amortize
  c. ROI
  d. Teknik Loan ASB

nanti saya update lagi post ni. sesi TT isnin ni di presint 15 dengan member2. ni pon baru balik sesi pencerahan selepas main bola kat padang presint 11 (isnin ni 2 orang akan buat loan ASB - tahniah shah n mizi)

4 comments:

  1. Salam tuan, TT isnin ni jadi ke?

    BTW 'comment' kat sini restricted untuk yg ada akaun sahaja. Jadi mungkin x ramai yang boleh komen. Mungkin ramai yang berminat.

    ReplyDelete
  2. Isnin (malam ni actually) ditunda ke jumaat since 2 of the anchor ada urusan outstation. aku ke demong beach resort n will be back on 20th nite. junaid ke kedah. Bro DeKaN blh join forum fresh di

    http://www.wangcyber.com/forum/salam-perkenalan/50735-im-new-here-n-my-main-focus-is-loan-asb-aku-cari-thread-loan-asb-tak-jumpa-kat-sini.html#.T97UKheOD3E

    anda tanya saya jawab. kalau nk fb chat, find me kentzige bruang. i'll reply ur messages.

    ReplyDelete
  3. Thanks tuan TT. Kalau sempat boleh join ni.

    Loan ASB ni macam dah lama ceritanya, cuma saya tak tahu sangat investmentnya mengikut flow financial saya. Terima kasih tuan kerana sharing. Amat berharga dan membantu.

    Nanti saya try add tuan.

    ReplyDelete
  4. Ya ceritanya sudah lama. since 90's. so, pelbagai cerita yg kita dengar dr org lama. ada yg rugi ada yg untung. pengalaman yg berbeza membuatkan mereka memberi pandangan berbeza.

    pakej loan asb ditambah baik dari semasa ke semasa di samping komitmen kerajaan dlm meningkatkan kesedaran simpanan dan pelaburan di kalangan bumiputera.

    15thn ke 20thn dan pada 2009 maybank mula perkenalkan tempoh 25 tahun! tq maybank. tawaran ini membawa revolusi besar dlm pelaburan Loan ASB.

    saya juga agak terlambat mengetahui rahsia ini. namun kata orang jawa better late than never

    ReplyDelete